fbpx
 

Blog

Hvis din kunde bliver syg - skal du opkræve penge?

Er du syg – skal du så betale?

En dag du har en morgenaftale hos din Beauty salon, er du syg, når du vågner om morgenen. Du føler dig mat og sløj  – du har slet ikke lyst til at gå ud af døren til din aftale.

Du ringer og fortæller, du er syg. Salonen fortæller dig, at det koster gebyr på et bestemt beløb, når du ikke møder op – noget du ikke vidste.

Samtalen udvikler sig lidt ubehageligt – men det ender med, at du bliver eftergivet beløbet, og salonen finder en anden aftale til dig. De ønsker dig god bedring.

Dette scenarie er der en del kunder, der oplever når de bliver syge eller forhindret i at overholde deres aftale. Desværre påvirker det din forretning negativt. Din kunde kender ikke din/jeres aflysningspolitik, hun bliver skuffet over at skulle betale for en behandling hun ikke får. Det gælder også selvom du eftergiver hende beløbet, der er allerede skabt en negativ spiral. Dette kan være vanskeligt – men giv ikke op…løsningen ligger i at sørge for alle kunder er oplyst om dette.

Lær dette og meget meget mere på Customer Guides kursus… Klik her

Skriv en kommentar