fbpx
 

Blog

Den bedste ting du kan gøre for din kunde - betyder mere end du tror
Smoothie til dine kunder

Skal man bruge tid på at servere for sine kunder og er det virkelig nødvendigt? Læs mit hemmelige kunde råd

Du har travlt i din klinik/salon. Dine er kunder er glade og fortæller dig hvor tilfredse de er med din behandling. Hver gang de forlader dig efter en behandling, er du ikke i tvivl om at du gør det rigtige for dem. De får altid et glas vand inden de går. Dine kunder er travle mennesker, ligesom dig, de har ikke tid til at blive hængende hos dig særlig længe. Tror du!

Men som du nok har luret på overskriften, så handler denne uges blog om, hvorvidt det er nødvendigt at servere noget lækkert for sine kunder. Og om det er nødvendigt for dig at tænke på om dine kunder er tørstige eller sultne. Og det er jo ikke fordi du skal stå parat med den store vegetariske frokost – nej i dag handler det om blodsukker balance hos dine kunder. Nu tænker du – hvad har den balance at gøre med mine kunder, det er da kundens ansvar. Det er DET ikke. Det er dit ansvar i det øjeblik de træder ind på din klinik eller salon. 

Blodsukkeret er blodets indhold af glycose. Mængden af glycose er forholdsvis konstant i blodet, men efter vi har spist et måltid stiger den. Det modsatte sker når blodsukkeret falder, man bliver sulten. Når man er sulten, eller ens blodsukker er lavt, kan man blive irritabel og man har ofte ikke lyst til at interagere med andre mennesker. Men det ved du sikkert.

Det betyder at hvis du har en kunde som kommer til behandling hos dig og hun har lavt blodsukker, så vil hun sandsynligvis være mindre tilbøjelig til at fortælle dig om sin hud, negle eller krop. Info som er værdifuldt for dig, som hendes rådgiver. Kunden vil også være mindre lydhør for hvilke produkter du kunne foreslå hende at købe. Nåh – nu tror jeg gerne du vil læse videre, når jeg skriver ‘købe’ 🙂

For salg/rådgivning har blandt andet noget med blodsukker balance at gøre. Salg og rådgivning er noget man skal få lov til af kunden. Noget man først får lov til, når flere behov hos kunden er dækket. De vigtigste behov er vand, mad, toiletbesøg og social accept. Det betyder at du skal forsøge at dække disse behov inden I starter på den behandling hun er kommet for. Server noget at drikke, spørg om hun har lyst til lidt nødder/rosiner og anvis vejen til toilettet, dog uden at spørge direkte om hun skal derud. Social accept betyder at du viser at du accepterer hende ved for eksempel at sige *lækker sweater du har på’ eller ‘hvor ser du bare glad ud i dag’. En sætning der har stor betydning og viser du ser hende som den person hun er, eller det humør hun er i lige i dag.

Jeg er meget stor fan af at servere smoothies før eller efter behandling. Det smager skønt, er sundt og giver fin blodsukker balance, specielt hvis der også er gode olier i. Man kan forberede det om morgenen med frost grønt og bær, samt spæde op med sunde juicer og olier. Du kan kreere den smoothie du synes er lækker. Du kan også få smoothien leveret udefra. Det er selvfølgelig lettere og – dyrere. Men det vigtigste er at at du har noget at servere for dine kunder og at det er let for dig at gøre det. Og husk – ALLE kunder skal tilbydes jeres servering. Uanset hvor kortvarig deres behandling måtte være, skal de tilbydes forfriskning. Jeg har flere gange hørt at kunderne glædede sig til deres servering efter behandling – og det er jo derfor vi gør det – glade kunder er det vigtigste.

Mit hemmelige råd er at tilbyde noget at drikke/spise inden kundens behandling starter.

 

God blendning 🙂

Tine

Ps. Hvilken servering giver du dine kunder?

 

#kundeservice#hudpleje#negletekniker#kundeserveringer#customerguide 

 

  

Skriv en kommentar