fbpx
 

Blog

Jeg tror du samler på tilfredse kunder - men samler du også på kunder der er dine ambassadører? Læs om de 3 sikre tegn på en ambassadør kunder
Glade kunder

3 tegn på at din kunde er din ambassadør

Det er så dejligt at kunne gøre sine kunder til klinikkens eller salonens ambassadører. Det løfter dit selvværd og viser dig at du gør det rigtig godt. Målet vil altid være at gøre det bedre end sidst. Altid at kunne give sine kunder en bedre service end de forventer. Når du på et tidspunkt løber tør for ideer til endnu bedre service, så kom med på Danmarks eneste kursus for beauty-branchen i fantastisk kundeservice.

Er du en krammer – så pas på

Jeg er aldrig gået af vejen for at kramme mine kunder – men jeg har kun gjort det hvis de har inviteret til det. Jeg tager aldrig selv et kram. Blandt andet fordi det ikke er mig, som behandler, der skal afgøre om der skal krammes. Det er min kunde. Eneste undtagelse er hvis kunden er meget ked af det, så er det nærmest ikke muligt for mig at lade være. Men det har heldigvis været sjældent. Professionel distance er altid godt. Dog er der tilfælde hvor ens kunde kun kan sige virkelig stor tak ved at give et kram – og så bliver dagen bare endnu bedre.

Ros kan stige én til hovedet

At blive rost, udover den sædvanlige ros, betyder at man som behandler ved at man har gjort noget der var endnu bedre end forventet. Den ros jeg tænker på, er for eksempel ‘ Jeg har bare nydt det virkelig meget – du har magiske hænder – tusind tak ‘ – Yeahhh, det bliver ikke meget bedre. Det betyder at du har fundet den direkte vej til kunden. Det er en tillid der er skrøbelig, for den tillid skal du finde hver gang kunden kommer.

Hvil ikke på laurbærrene

Når du hører en ny kunde fortælle, at de kommer fordi de har hørt om dig gennem en anden kunde – så har du opnået det bedste man kan. Så mange som muligt af dine kunder skal du gøre til dine ambassadører. De går ud i den store verden og fortæller hvor dygtig du er. At høre en kunde sige ‘Jeg vil ALDRIG gå andre steder end her’ er bare godt. Pas på du ikke hviler på laurbærrene og tænker at du gør det godt nok. Tværtimod har jeg følt at der lå et større pres på mig som behandler – fordi den nye kunde forventer noget helt usædvanligt. Det er en god ide at forventnings- afstemme med den nye kunde. At du stiller ekstra spørgsmål vedrørende behandlingen og spørger ind til hvad kunden forventer.

Alle i beauty-branchen bør lære fantastisk kundeservice og du kan få alle tip’sene på Customer Guides kurser.

#kundeservice#kosmetolog#kosmetiker#negletekniker#salgskursus#forventmere#blivbedre#nyhed#customerguide#rådgivning#secretcustomer

Skriv en kommentar