fbpx
 

Blog

Den ene kunde du siger 'nej' til kan vise sig at blive din bedste ambassadør

Kunder med psykiske eller fysiske udfordringer

Læs i dag om udfordringen ved psykisk eller fysisk handicappede kunder.

Nogen gange kommer der kunder på klinikken/salonen som er psykisk eller fysisk udfordret. Måske har kunden en eller anden diagnose. Det kan dog være svært at vide på forhånd. Det er på de tidspunkter hvor din kundeservice skal sidde lige i skabet. Det kræver nemlig ofte mere af dig som behandler.

Grunden til at bloggen denne gang handler om dette emne, er at jeg igennem årene ofte har hørt fra vores specielt udfordret kunder, at de ikke følte sig velkomne på andre klinikker. Jeg tænker specielt på en kunde – vi kalder hende Louise – som var spastisk handikappet. Hendes sprog var lidt svært at forstå og hendes bevægelser var ufrivillige, men hendes hjerne – den fejlede bestemt ikke noget. Da hun kommer til sin første behandling, er hun nærmest overstrømmende glad for at få hjælp til sin hud. Hun fortæller i løbet af behandlingen hvordan hun ofte er blevet talt nedladende til på andre klinikker. Det gjorde at jeg besluttede at gøre alt hvad jeg kunne for at gøre hende ligeså tilfreds som mine andre kunder. Udfra devisen om ‘at alle er velkomne’.

Selvom jeg måtte bruge ekstra af mit energi på at forstå hendes tale – så blev jeg hver gang meget glad over at se hendes tilfredshed. Når jeg ser tilbage på årene med hudplejeklinik, så har jeg det rigtig godt med at tænke på ‘Louise’ – for hun kom fast hver eneste måned i mere end 25 år. Hun købte alle sine produkter hos os og anbefalede ofte sine bekendte at besøge os. Hun stolede fuldt ud på os.

Jeg er klar over at der ikke altid kan være plads til de kunder som er psykisk eller fysisk udfordret. Men jeg tror at hvis man bare strækker sig lidt længere, så kan man få en yderst trofast kunde. De kunder der har forskellige udfordringer, skal også have mulighed for at opleve glæden ved lækre behandlinger, smukke negle eller lashextension.

Faste ritualer i din kundeservice vil give dig det ekstra overskud. På Customer Guides kursus kan du lære intelligente ritualer som giver dig trofaste kunder.

#kosmetolog#kosmetiker#negletekniker#massør#redskaber#kundeservice#salg#finpudsning#trofastekunder#blivbedre#forventmere#givmere

Skriv en kommentar