fbpx
 

Blog

Tag 'temperaturen' på dine kunder - og find ud af om de er ligeså tilfredse som de fortæller dig de er!

Er ‘tak for god behandling’ det bedste vi kan høre?

Du ved det godt!

Du ved godt når du står overfor en kunde der ikke virker helt tilfreds. Det føles bare anderledes end hvis din kunde var helt tilfreds. Du mærker den snigende følelse af at kunden måske forventede noget mere af dig, klinikken/salonen eller selve behandlingen. Og du spørger dig selv ‘hvor gik det galt – hvad kunne jeg have gjort bedre?’

Noter noter noter

I sidste uge skrev jeg til mine kontakter på LinkedIn, om en ny måde at tjekke sin kundeservice på. I al sin enkelhed går ideen ud på at notere hver gang en kunde hos dig/jer ikke virker helt helt tilfreds. Det er meget simpelt. Det eneste det kræver er at du er ærlig overfor dig selv om hvad du hører. Du kan både notere hvis du er soloejer eller hvis du har medarbejdere. Hvis du har medarbejdere, så kan du selv notere eller du kan lade dine medarbejdere gøre det, hvis de overhører en kunde være utilfreds. Hvis du hører ordene ‘tak for god behandling’ – så noter det som et af dine 5 punkter.

Sandheden bag ‘tak for god behandling’

Tænk over hvordan du selv reagerer efter en mindre god kundeservice oplevelse. Sjovt nok vil mange stadig sige ‘tak for god behandling’. Hvilket indikerer overfor os som behandler, at kunden er glad for det vi har gjort. Men det mener jeg ikke vi skal stole på, sandheden er en helt anden. Ordene er ofte kun udtryk for at kundens forventning kun lige akkurat er blevet indfriet. Og det er ikke godt nok. Dine kunder skal være mere end tilfredse. De skal være så glade at de siger ‘jeg vil aldrig gå et andet sted – du er bare bedst’ Sigt efter stjernerne – få gode råd og guidelines til kundeservice. Dine kunder vil elske det.

Forny din kundeservice

Start med at notere hver gang du høre eller mærker en utilfreds eller uindfriet forventning fra en kunde. Vær helt ærlig overfor dig selv. Spørg gerne din kunde om der er noget du kunne gøre bedre – lad være med at spørge om hun er tilfreds, de færreste vil sige deres uforbeholdne mening. Og husk at ændre det issue kunden fortæller dig om, når han/hun kommer næste gang. Hvis du har 5 noteringer på en måned – så er det en god at få nye tips til din kundeservice. Det er så let at glemme de gyldne små detaljer som kunderne elsker. Få dem lært – brug dem ved hver behandling – og få kunder som er dine ambassadører. Det er slet ikke så svært.

God dag derude – klar parat noter:-)

#kundeservice#noter#kosmetolog#negletekniker#kosmetiker#massør#salgstræning#blivbedre#mereendtilfredsekunder#customerguide#kurser#optimizingcustomer

Skriv en kommentar