fbpx
 

Blog

Hvad skal der til for at beauty-branchen kan blive endnu bedre - læs interview med direktør og daglig leder Inès Krieger
Inès Krieger

Spændende indsigt og gode ideer fra Inès

I denne uges blog skriver jeg om min interessante samtale med Inèz Krieger.

Inèz er direktør og daglig leder af Clever Skincare som ligger i Hørsholm. Hun startede klinikken i 2005 og har i dag 4 medarbejdere.

Det er en kold dag og vi sætter os i klinikkens hyggelige køkken. Der er styr på klinikken. Noget jeg som rådgiver lægger meget mærke til og så er der rent og indbydende.

Jeg har fået lov til at bringe uddrag af vores samtale og Inez har haft mulighed for at gennemlæse denne blog.

Mit formål med samtalen, er at få information om livet på klinikkerne. Er det stadig de samme problemstillinger beauty-branchen står overfor? For mig er det selvfølgelig vigtigt at Customer Guide har fingeren på pulsen og kan komme med positive løsninger som gør livet lettere på klinikkerne og salonerne.

Kosmetiker uddannelsen; Inèz fortæller at hun bl.a. har haft kosmetikere ansat og at hun mener de regler uddannelsen har sat op for hvad kosmetiker eleverne må udføre, er alt for skrappe. I forvejen er det jo begrænset hvad eleverne kan udføre af behandlinger, så når de f.eks. ikke må ’sætte varer på hylderne og rense toiletter’, som jo er en del af de opgaver der SKAL gøres i hverdagen, så indskrænker det klinikkernes lyst til at have elever.

Curling medarbejdere; Inèz ser sine medarbejdere som levende reklamesøjler – og jeg giver hende fuldstændig ret. Medarbejdere skal hele tiden, specielt på sociale medier, tænke på hvad de lægger op og hvilket signal de sender. Og det er jo ikke noget man kan forvente de ved på forhånd, det skal medarbejderne have at vide. Vi taler videre om det at curle sine medarbejdere. At det kan være en af de opgaver man som indehaver bruger tid på og det gør at indehavere kan få en form for mor-rolle. Medarbejdere har ikke altid lært at ’behave’ og det er noget Inez bemærker.

Et rigtig godt råd; Inèz fortæller at når der holdes personalemøder, så har medarbejderen mulighed for at sige 5 gode og 5 dårlige ting. Det viser Inez hvor der kan optimeres. Hun mener også at der skal være en vis distance mellem chef og medarbejdere, at det hjælper hende med at have det store overblik. Hver morgen starter de alle med at mødes til fælles morgenmad. Et hyggeligt ritual som giver et vigtigt fællesskab.

Gennemsigtighed og pistolsalg; Inèz mener at det er godt med gennemsigtighed – og vel at mærke, fuld gennemsigtighed. Hendes medarbejdere kender alle tal i klinikkens regnskab. Hun mener det er med til at gøre medarbejdere til at føle sig som en endnu større del af klinikken. I øvrigt ønsker Inez ingen ’Rank Xerox’ sælger som medarbejdere. Pistolsalg fungerer ikke. Og samme vej skal fagudtryk – Inez ønsker ikke at klinikkens kunder føler sig fremmedgjort af en masse fagudtryk.

Store udfordringer og smiley ordning; Som ejer af en hudplejeklinik, mener Inèz at skønhedsbranchen generelt får for lidt hjælp af leverandører og andre distributører til kundeservice og salgstræning. Hun fremhæver endnu engang at strukturen skal komme fra oven. Altså fra distributører som umiddelbart desværre ikke føler det er deres ansvar. Men det er det. Samtidig efterlyser hun en smiley ordning fra staten – hvor kunden kan tjekke den pågældende klinik/salon. Det vil kunne højne standarden og ’skille fårene fra bukkene’.

Stor tak til Inèz Krieger, det var en fornøjelse at møde dig.

Har du en mening om vores beauty-branche og vil du gerne interviewes? – så skriv til kontakt@customerguide.dk

Skriv en kommentar