fbpx
 

Blog

Hvad har grædende børn med kundeservice at gøre?

Er det ok at kunden har sin grædende baby med til behandling?

Baby on board

Har du prøvet det? At en kunde har sin baby med til behandling? At hun fortæller at hun skulle have haft en babysitter, men at sitteren blev forhindret i sidste øjeblik. Eller at moderen ikke har tænkt over at det kunne være et problem og har taget sin baby med. Hun er nemlig helt sikker på at baby vil sove i den tid behandlingen varer. Det kan blive en anderledes behandling, hvis baby græder, skal skiftes, ammes eller hentes af kæreste eller mormor midt i det hele.

Hvorfor medbringe sin baby?

Jeg har ofte tænkt at det må være svært at være nybagt mor. Specielt når man gerne vil have sin sædvanlige behandling og baby er så lille at man bliver nødt til at have barnet med. Al ære og respekt for de mødre der tror det nok skal gå. Og det gør det også i nogen tilfælde. Men ikke i alle. Og hvem taber – det gør moderen. Enten får hun ikke sin fulde behandling eller også bliver hun frustreret hvis baby er ked af det.

Hvad kan du gøre?

Det kan være udfordrende at børn er med under behandlingerne, både for moderen og behandleren. Det bedste du kan gøre igennem behandlingen er at være smilende, hele tiden 🙂 Og som jeg ser det, skal du forsøge at være på disse 4 måder;

  • Du skal være overbærende – vis at du har overskud til grædende babyer.
  • Du skal være forstående – også selvom du synes behandlingen bliver meget kort eller resultatet ikke er det samme som du plejer at give kunden. Det er kundens valg at medbringe sin baby.
  • Du skal fortælle om behandlingens varighed – når din kunde kommer med sit barn, så gør opmærksom på hvor lang behandlingstiden er. På den måde ved din kunde, at du kan blive nødsaget til at forkorte hendes behandling, hvis der f.eks. pludselig skal ammes i løbet af behandlingen.
  • Du skal være hjælpsom undervejs – Hjælp din kunde og hendes barn alt du kan. Lad moderen blive liggende eller siddende, du henter en sut, en flaske, en ble eller noget helt andet. Lad moderen føle at hun får god service.

Er det ok at have sit baby med til behandling?

Synes du det er ok? Mange behandlere vil nok mene det er ok! Men det mener jeg ikke. Jeg mener at babyer kan ‘gå tur’ med en de kender rigtig godt, mens moderen får behandling. Af to grunde.

Den første er at moderen skal have lov at nyde sin behandling og slappe af. Uanset om hun sidder ved neglebordet eller ligger på briksen. Det er jo blandt andet det moderen kommer for at nyde.

Den anden er at grædende babyer forstyrrer andre kunder og du risikerer at miste de kunder. Jeg mener at man, på en sød måde, med fordel kan skrive på sin hjemmeside, at klinikken har en baby politik.

Hvis du ønsker hjælp med formulering – er du velkommen til at skrive til mig på kontakt@customerguide.dk

Men hvad synes du?

God dag uden for mange baby tårer 😉

Tine

Skriv en kommentar