fbpx
 

Blog

Bliv ved med at knytte dine kunder til dig - Få tre råd her af din egen helt personlige kundeguide :-)

Hold fast i dine kunder på trods af corona-lukning

Hold kontakten til dine kunder

Nu hvor alle klinikker og saloner skal holde lukket, bør du bruge ventetiden med at skrive til dine kunder på mail og SoMe. Det må gerne være hyggelige mails eller opslag på sociale medier, helst ikke negativ eller sørgmodig ordlyd. Du skal gerne holde fast i en god positivitet. Reflekter gerne over hvordan det har været før corona og tegn så et endnu bedre billede af behandlinger, produkter og kundeservice. Brug noget af din tid på at undersøge markedet for nye tiltag. Ikke fordi du skal indkøbe noget lige nu, men så du kan være klar til at rykke med det samme, du kan spore en optimisme fra regeringens side. Men – tilbage til kunderne #dinekunder. For at de ikke skal glemme dig og din klinik/salon kan du gøre følgende;

Giv dine kunder et par gode råd hver uge 

Giv dine professionelle råd, så de kan pleje deres hud, negle eller krop hjemme. Lige nu kan de jo ikke få deres yndlingsbehandling hos dig. Forstil dig hvor meget de savner det og hvor meget du savner at få besøg af dem. Beskriv udførligt hvilke af dine produkter de med fordel kan bruge hjemme. Lav for eksempel en hjemmeplejeliste for dem, så de husker hvad de skal gøre. Hver søndag går du det, hver onsdag gør du det, osv. Giv dem lette og lækre ting de kan gøre for sig selv hjemme. Det kan være face og bodyscrubs som man selv kan lave af kaffegrums, salt osv. Eller en lille guide til strækøvelser. Sæt din fantasi i gang. Hvad ville du synes der kunne være dejligt at få ind i din mailbakke, hvis du var din egen kunde?

Vift dem om næsen med gode tilbud 

Giv dine kunder mulighed for at glæde sig til at komme tilbage til dig. Udarbejd forskellige former for tilbud når vi er ude på den anden side. Udform gerne 4 forskellige tilbud, som du kan sende til dem i løbet af den næste måned. Det skal IKKE være jeres sædvanlige behandlinger der kommer på tilbud, men små nye tiltag du kan give rabat på. Jeg tænker for eksempel på en ny kortere behandling eller en udvidelse af en nuværende behandling til samme pris. En anden mulighed er, at fortælle at når I starter op igen, får alle der kommer til face treatments ekstra fodmassage ved deres første behandling, eller skuldermassage til alle der kommer til neglebehandlinger den første uge eller måned. Pyt med at du skal bruge ekstra tid.

Sælg IKKE gavekort med rabat

Giv i stedet ekstra behandling ved køb af gavekort. Skriv til dine kunder at de ikke skal købe gavekort for at hjælpe dig, men for at glæde dem selv eller en anden de ønsker at give en helt særlig oplevelse. Sammensæt en helt unik behandling med en super god pris, som de kun kan få ved køb af gavekort. Brug for eksempel jeres 60 min. face treatment og tilsæt 2 andre elementer i form af hovedbundsmassage, fodmassage, glykolmaske som er gratis, eller andre ting du synes der passer. Er du negletekniker? – kan du med fordel sammensætte en neglepleje pakke som kun kan købes via gavekort – dine kunder køber på forhånd og de modtager pakken til deres første aftale. Husk at lægge noget ekstra i pakken som er en gave til dem.

Få endnu mere gang i webshoppen

Få nye items i din webshop, måske du skal have flere forskellige beauty-gadgets. Kunderne er vilde med dem. Ikke fordi du skal bruge mange penge på det – men produktfornyelse skaber en øget kundebevisthed i din retning.

Keep up the good spirit – det hele vender og vi skal nok komme ud på den anden side.

Kærlig hilsen Tine

Skriv en kommentar