fbpx
 

Blog

Få de 6 vigtigste ting du kan gøre for at få flere kunder til at besøge dig - det kræver mindre end du tror og det vil betyde mere end du tror

6 gode råd om at holde gang i ‘butikken’

1. Vis hvordan du beskytter dem og dig selv

Hvis du nu var kunde hos dig selv, tænker jeg at du også gerne ville vide hvordan jeres beskyttelse og hygiejne foregår.

Dine kunder vil gerne vide på forhånd hvad du gør for dem

Jeg tænker billeder, video og tekst som viser hvordan du bruger handsker, mundbind, hvor der bliver sprittet af og hvornår, hvor tit du lufter ud, hvornår du har visir på og andre forholdsregler du har taget. De forskellige ting du fortæller, er helt sikkert noget af det vigtigste at melde ud til kunderne, så de ved de kan føle sig i trygge hænder. Mangler du en tjekliste, så kig på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

2. Giv dine kunder mulighed for at få hurtige svar

Dine kunder har nok en del spørgsmål lige nu og du kommer sandsynligvis til at skulle svare på mange af de samme spørgsmål fra dem. Så både for deres skyld og din egen, er det en god ide at skrive svarene på de mest stillede spørgmål på din hjemmeside. Benyt også gerne den mulighed du har på Facebook og Instagram for at gøre det samme der.

3. Boost på sociale medier

Bliv ved med at lægge opslag med produkt anvisning og hvordan de kan bruges. Også selvom du tror dine kunder ved det. Gentagelser virker. Live video vil få flere kunder til at komme igen.

Glem alt om hvor perfekt du synes video og opslag skal være.

Dine kunder vil virkelig gerne se DIG og dine medarbejdere. Det vil skabe et solidt fundament. Hvis du er nervøs for at stå foran kameraet, så få en anden til at filme dig i en behandlingssituation, hvor du ‘glemmer’ kameraet. På et tidspunkt bliver det lettere. Just go for it 🙂

4. Hold kontakten til dine kunder

Vær endnu bedre til at holde kontakten med dine kunder via SoMe. Du kan med fordel afsætte 15-30 minutter HVER dag til opslag, videoer og produktvisninger. Planlæg en uge af gangen, skriv ideer ned og veksel mellem dem. Giv dine kunder noget fra dit privatliv også. Billeder af børn, dog vil jeg foreslå uden ansigter, eller kæledyr er altid godt. Skift mellem dem sådan at du hver uge lægger 2-3 videoer op og 2-5 opslag. Gør eventuelt brug af markedsførings redskab fra for eksempel Catherina Boserup eller andre. Det gør det en hel del lettere for dig.

5. Begræns dit varelager og benyt gerne webshop

Få en webshop hvis det overhovedet er muligt. Begræns dit varelager til et minimum, du kan sikkert få leveret varer med kort varsel. Overvej om du skal vente med at tage varer på lager før de er bestilt. Måske kan du få en aftale med en eller flere af dine distributører.

6. Hold hjulene i gang

Hold dampen oppe hele tiden, også selvom du mærker en nedgang i kunder. Bliv ved, vær lidt stædig og hold fast i de nye tiltag du har gjort eller planlægger at gøre.

Gør det du har planlagt, også selvom du ikke mener det vil virke lige nu!

Og giv dine kunder en magisk oplevelse – gør noget ekstra for dem, noget de ikke forventer. Skriv gerne dine ideer her på siden, så hjælper du dine kollegaer…. Vi er alle i samme båd – og dine kunder skal have det bedste fra dig.

Tak fordi du læser med 🙂

Kærligst Tine

Skriv en kommentar