fbpx
 

Blog

Få de vigtige råd her og bliv let en bedre sælger

Find din indre rådgiver og sælg flere produkter

Sidste uge kunne du læse om 5 forskellige typer sælgere. Denne gang får du input til hvordan du kan forbedre dig – bare ved at ændre 2-3 ting ved din måde at sælge/rådgive på.

Den hurtige sælger

Du skal spørge mere til kundens behov og forsøge at forstå kunden bedre. Du skal forsøge at dæmpe dig selv, brug eventuelt mindfulness i 5 min inden din arbejdsdag starter.

Hold igen med koffeinholdige produkter

de vil kun speede dig mere op. Forsøg at være i ‘nuet’ – lad dig ikke distrahere af udefrakommende lyde eller andre ting, der gør du bryder tosomheden med din kunde.

Den afventende sælger

Du skal

engagere dig mere med kunden

Du skal forsøge at være den der stiller spørgsmålene og tager aktion på det svar der kommer. Det betyder at hvis din kunde udtrykker at hun synes at hendes hud er fedtet, skal du huske det til efter behandlingen, hvor du bringer det på bane igen. Du skal prøve at være mere mentalt tilstede. Du vil opleve at falde tilbage til den vante rolle, men hvis du husker at stille spørgsmål til kunden, er det vejen frem, for dig der er en afventende sælger.

Den forsigtige sælger

Du skal tro mere på dig selv. Du skal overbevise dig selv om, at du er den der ved mest om det du arbejder med. Du kan bruge mindfulness til at blive mere selvsikker. Du skal

åbne dig mere overfor kunden

for eksempel ved at fortælle lidt om dig selv. Fortæl f.eks. hvorfor du virkelig brænder for dit job. Forsøg at være mere rådgivende – se dig selv som en ‘læge’ der skal afdække et problem og give løsningen i form af ‘medicin’ (produkter).

Den opsøgende sælger

Du skal forsøge at være mere lydhør overfor kunden. Du skal være mere opmærksom på de små sindsstemninger kunden måtte have. Du skal ikke tænke så meget på dine omsætningstal –

det går jo godt

Men du må ikke hvile på laurbærrene, du skal hele tiden forsøge at blive bedre.

Den veninde-agtige sælger

Du skal være mere rådgivende og glemme din lyst til at fortælle om dig selv. Du skal forsøge at smalltalke mindre og lytte mere til kundens behov. Du skal vide at det er ok at være veninde-agtig med sine kunder, så længe du ikke glemmer at rådgive. Vær specielt opmærksom på ikke at bruge for meget tid på samtale med kunderne mellem behandlingerne – for

husk tid er penge og smalltalk giver ikke andet end smalltalk

Du vil opdage at det er mindre krævende hvis dine kunder ikke føler sig som dine veninder.

Nu har du fået gode rettesnore for hvordan du kan ændre dig selv lidt og dermed give dine kunder en langt bedre behandling og rådgivning.

Hvis du har spørgsmål – er du, som altid, velkommen til at kontakte mig på

kontakt@customerguide.dk

Super god rådgivnings – og salgs vind????

Tine?

Skriv en kommentar