fbpx
 

Blog

Læs her hvilke barriere du skal klatre over - inden succesen er i hus

Når du bare gerne vil have succes med din klinik

Hvis du tænker, ligesom jeg gjorde, når man opstarter klinik, at det hele kommer af sig selv. Så tro om igen. Det gør det desværre ikke. Her får du en oversigt over hvilke barriere du skal forcere før du har en plan for succes. Det er først når du følger denne plan at succesen vil være i hus

Mindfull indretning Når du skal indrette din klinik, er det en god ide at finde et tema. Det betyder at sætte interiør sammen, som udsender de samme signaler. Det kan for eksempel være en lys og indbydende lænestol som passer, for eksempel, til et nordisk tema. Brug 3-4 farver som passer sammen og hold dig til de farver. Lad være med at sætte mormors gamle sofa ind, med mindre du har valgt et tema som leder tankerne hen på en mere gammeldags stil. Indret mindfull – det vil sige indret så dine kunder føler ro og forsøg samtidig at give din klinik en stemning af en fredelig oase. Du skal gerne høre at dine kunder siger de føler sig afslappet med det samme de træder ind hos dig. Hvis ikke de bemærker det, så er det på tide at ændre stilen. Tag også rengøring med i overvejelserne i din indretning?

Nem online booking Det siger sig selv at online booking skal være nemt og ligetilatgåtil for kunderne. Hvis det ikke virker enkelt for kunderne, ender de med at opgive og booker ikke en tid. Test selv de forskellige booking systemer og lad andre teste dem også, inden du beslutter dig for hvilket system du ønsker.

Behandlinger som kunder ønsker Hvordan finder man ud af hvilke behandlinger kunderne ønsker? Det gør man ved at spørge dem. Find først ud af hvilke behandlinger du synes I skal udføre. Derefter spørger du jeres kunder eller andre, for eksempel på Instagram eller Facebook. Langt de fleste kunder vil have en mening om du for eksempel skal udføre voks eller sugaring. Om de ønsker kropsbehandlinger med Cryoterapi eller andet. Og selvom du måske ikke får mange svar, så er de svar du får, en god markør alligevel.

Produkter for enhver smag/pris Vælg serier af produkter, som kan så meget som muligt. Vælg gerne to eller tre serier, som hver især kan noget særligt. Det er ikke en god ide at have to serier som nærmest kan det samme – for tro mig – du kommer til at få spørgsmålet ‘hvad er forskellen’. Udsalgsprisen er også afgørende for dit valg af produkter. Det er en god ide at have en dyr og en ‘billig’ serie – de to serier skal stadig kunne forskellige ting, men at kunne mixe fra begge serier er godt at kunne gøre, og det giver kunden følelsen af at det der bliver valgt til dem, ikke ‘bare’ er produkter til tør hud men specifikt til kundens behov.

Professionelt personale Det kan ikke siges for tit – du skal hele tiden sørge for at du selv og dit personale besidder de rigtige egenskaber i kundeservice. Det er din kundeservice der skal få kunden til at komme igen. Og hvis bare én medarbejder ikke kan leve op til jeres standard, så går det ud over jer alle. Man kan godt være god til behandlinger, men dårlig til kundeservice. Og det er din opgave, som ejer, at sørge for at alle kan deres ABC i kundeservice til fingerspidserne.

Hygiejne og rengøring Hygiejne er selvfølgelig mega-vigtig. Desværre er der mange behandlere der slipper over hvor gærdet er lavest og det kan være fatalt for en kliniks succes. Sæt høje standarder for jeres hygiejne. Slå hårdt ned, hvis du finder ud af at dine regler for hygiejne ikke bliver overholdt. Rengøring er et must – hold på det nærmeste pinligt rent. Hvis ikke du ønsker at have rengøring udefra, så sæt for eksempel en halv time af hver morgen eller aften til at gøre rent. Man lægger mest mærke til hvis der IKKE er rent.

Jeg kan huske at vores kunder ofte sagde at der altid var så rent hos os – og vi gjorde rent hver eneste dag. Det var altid dejligt at høre?

God jagt med at holde din ‘sti’ ren?

Skriv en kommentar