fbpx
 

Blog

Hvordan holder du dampen oppe under endnu en lockdown? Giv dine kunder mere end de forventer

Bliv ved med at holde gang i hjulene nu

Din klinik ligger stille hen lige nu – dine kunder er hjemme ligesom du selv er. Men hvad kan du egentlig gøre så de bliver ved med at huske dig og dine produkter?

Vis dem hvad du har af opgaver når du ikke arbejder – hvad laver du i øjeblikket? Hvilke tanker gør du dig? Er der noget du ønsker kunderne skal hjælpe med, f.eks. input til nye produkter eller noget kunderne synes I kunne blive bedre til? Det behøver ikke kun at have noget med din klinik at gøre

Dine kunder vil gerne vide hvad du laver – også privat

Fortæl dem om dig selv på de sociale medier – eller skriv en mail til dem, hvis du ikke er på SoMe. Send gerne minimum en mail om ugen med hyggelige billeder fra din dagligdag. Dine kunder vil elske at høre/se mere til dig. Og I vil have flere ting at tale om når I ses igen. Hvis du i forvejen er en haj til SoMe, er det en ide at du dagligt lægger noget op på FB eller instagram.

Bliv bedre til at dele private øjeblikke med dine kunder/følgere. Jeg lover dig det gør ikke ondt og lige nu, under en nedlukning, går det lige i hjertet på dine kunder. Bliv ved med at lægge opslag med produkt anvisning og hvordan de kan bruges. Også selvom du tror dine kunder ved det. Gentagelser virker. Live video vil få flere kunder til at komme tilbage

Glem alt om hvor perfekt du synes video og opslag skal være – bare post det, man synes aldrig det er godt nok alligevel😄

Dine kunder vil virkelig gerne se DIG og dine medarbejdere. Det vil skabe et solidt fundament. Hvis du er nervøs for at stå foran kameraet, så få en anden til at filme dig i en behandlingssituation, hvor du ‘glemmer’ kameraet. På et tidspunkt bliver det lettere. Just go for it 😊

Giv dine kunder mulighed for selv at finde svar hurtigt

Dine kunder har en del spørgsmål lige nu og du kommer sandsynligvis til at skulle svare på mange af de samme spørgsmål fra dem. Både for deres skyld og din egen, er det en god ide at skrive svarene på de mest stillede spørgsmål på din hjemmeside og post dem samtidig ret ofte på SoMe. Lad dine kunder vide at du er der for dem. Vil hjælpe dem alt det du kan

Kunder mangler måske svar på

Hvordan er jeres åbningstider?

Skal jeg selv ændre mine tider?

Hvordan kan jeg købe jeres produkter?

Jeg mangler råd om produkter – hvad kan jeg gøre?

Jeg mangler råd om behandlinger – hvad gør jeg?

Begræns dit varelager og benyt webshop

Få en webshop hvis det overhovedet er muligt for dig, den vil være mere vigtig end nogensinde lige nu og sikkert også i tiden fremover. Begræns dit varelager til et minimum, du kan sikkert få leveret varer med kort varsel. Overvej om du skal vente med at tage varer på lager før de er bestilt. Måske kan du få en aftale med en eller flere af dine distributører.

Hold hjulene i gang

Hold dig selv i gang. Overvej hvilke tiltag du kan sætte gang i. Gerne noget der ikke koster for meget og som giver dig penge i kassen eller nye kunder. Vær lidt stædig og hold fast i de nye tiltag du har gjort eller planlægger at gøre, det skal nok vise sig at dem der ikke bruger tiden på tiltag mister kunder og dem der gør – får nye kunder når vi igen åbner.

Gør det du har planlagt, også selvom du ikke mener det vil virke lige nu!

Overvej hvordan du kan gøre dine kunders oplevelse endnu bedre når vi må åbne igen – gør noget ekstra for dem, noget de ikke forventer. Skriv gerne dine ideer her på siden, så hjælper du dine kollegaer…. Vi er alle i samme båd i vores branche

Tak fordi du læser med

Kærligst Tine

Skriv en kommentar